或许太久没写了,发觉自己的写作能力逐渐退步。看了两位朋友的部落,很喜欢你们的文章。透过你们的文字,我穿梭在你们的喜怒哀乐里,感觉和你们靠的很近。是文字,拉近了我们的距离,多了一份感动。谢谢你们朋友,愿意分享这一切。还有, 无形中给我了坚持下去的力量。


我很少在部落写文章,其中最大的原因是我都把我的时间奉献给我的课程了。就算有24个小时,都觉得不足够。接二连三的功课、突然被通知要露营,要听讲座,把原先的计划挤得满满。也因为这样,连身边最重要的朋友都开始远离了。心在滴血,说不出任何的伤痛,就算以唱歌来发泄,伤痛依旧在那,原封不动。


这样的生活也维持了一段时间。曾经是我憧憬的生活,因为,我又回到学生的身份。在领教那段日子里,我一直得劝导我那班可爱的学生们,要努力读书,就算在我离开的最后一天,我也这样的和他们说。此外,还因为他们的不舍,我还说我会回去那里,再一次的教导他们。可是,当我回想这里的生活时,我觉得很愧疚,觉得自己还学得很少。


‘一句话可以造就一个人,一句话也可以摧毁一个人。’可是,在我身边的,后者比较多。我只能说,我活在世上不是活在另个人的影子,我也有我向往的生活。我希望接下来的日子,我可以在这里分享我更多的心情故事。各位我爱的朋友们,加油!每一天都是值得期待的一天。


Perhaps I did not write too frequent, so I found that my writing gradually regressed. I just visit my two friends' blog, like their article so much. Through their words, I shuttle in their emotions, the feelings, and rely on it closer. Our distance seems narrowed by those words .Thank you for my friend, willing to share it all. Also, virtually gave me strength to carry on.


I rarely write in the blog, the main reason is that I  was dedicated my time to my course. Even if there is 24 hours, i also feel inadequate. The spate of school work,  camping in last minute announcement, speech day,and so on which had packed with the original plan. Because of this, i seldomly contact my friend even the most important friends. Heart in the blood, can not tell out what kind of the pain, even vented my sadness on singing, the pain is still there.


This kind of life has maintained for some time.I should be happy, because I went back to student status. In the experience being temporary teacher, I have been persuaded my lovely class students to study hard, even if the last day I left, I still said it. In addition, because of the parting, I said I will go back there and to teach them again in future. However, when I think back my life here, I feel very guilty, feeling that i just learned little.


 'A word can bring a person, a word can destroy a person. 'But in my side, the latter is more. I can only say that I live in the world without live in the shadow of another person, I also have my yearning for life.I hope that the next day, I can share more my stories here. My beloved friends, come on!
Every day is worth looking forward to.

arrow
arrow
    全站熱搜

    qinwei 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()