还有三天就要和2009 说再见了。在目送“它”离开之前,我必须回顾这一年有纪念价值和有感觉的事物,这样才不枉费“它”在我身边逗留的时光。

I need to say goodbye to 2009 as i just have three days left.I have to look back of this year to any memorable and sensible things before i watched "it" to leave.Only in this way I not wasted "it " stay besides me all the time.

在2009,我很幸运的进入Sabah V FM主持新人王的总决赛。虽然我与四结缘,但是我在当中知道自己在广播的道路上缺乏什么。对我而言,这是一个很宝贵的经验,除了认识一群爱广播的朋友外,也加深我对广播的热忱。

 

In 2009,I was lucky to enter the Finals for Guest DJ of the year 2008 held by Sabah V FM.Although I got fourth place,but I know what i am lack in broadcasting.For me, this is a very valuable experience, in addition to understanding friends who love broadcast, but also deepened my enthusiasm for broadcasting.

在2009,我很幸运的可以借着实习的缘故而有机会在山打根居住三个月。然后,又有随朋友去她的家乡保佛游三天。我本身不喜欢只是去当地的名胜地观光,而是一个酷爱缓慢旅游的女生,去了解当地的生活,当地的美食和专属当地的故事。慢步旅游,没有时间的压迫,没有急速的步伐,没有追赶下一站的紧绷,只有每一站的美丽被欣赏,被赞美,和被回味。这两个地方,虽然没有亚庇这里发达,但是在那里可以寻获一片静谧的天空--没有太多的夜生活,没有太多闪烁的霓虹灯,没有车水马龙的车道,和没有复杂的生活圈子。我就这样安静的享受‘山打根’和 ‘保佛’的生活。

In 2009,I am very lucky ones who can through internships be a reason to have the opportunity to live for three months in Sandakan. Then with a friend to her home having three days Beaufort tour.I personally do not like to just go to the local attractions places, but a slow tourist girls love to learn about the life of the local place, the cuisine of local place and exclusive local stories.For a slow travel, there is no time to oppress, there is no rapid pace, there is no tension to catch up with the next stop, only the beauty of each station have been appreciated, was praise, and was aftertaste.Although these two places not well-developed seem like Kota Kinabalu, but at here you can found a quiet sky-there is not much nightlife, not too many flashing neon signs, no busy lanes and there is no complicated social lives. I'm just quiet enjoying the 'Sandakan' and 'Beaufort' life.

在2009,我很幸运的进入CIMB BANK实习三个月。除了让我更了解一个银行的运作外,还从中看见银行员工的的真实感受。我的视野因为长辈们的教导而开阔,我的娇嫩因为同事给的误会而刚强, 我的胆怯因为长辈们的照顾而消减,我在这里慢慢蜕变成稍成熟懂事的小女生。

In 2009, I was fortunate to enter CIMB BANK internship for three months. Besides allowing me to better understand the operation of a bank, but also to see the true feelings from bank employees. The teachings of elders open my field of vision, the misunderstanding from my colleagues stronger my delicacy, and the care of elders reduce my shyness, I'm here slowly transformed into a slightly mature sensible little girl. 

在2009, 我很幸运的毕业了。拿了人生第一张大学文凭,虽然说满街都是大学生,但是还是觉得很光荣很开心,终于毕业了。不过,要和我的朋友们说拜拜,真的很不舍得。
 
 In 2009, I was fortunate enough to graduate. I'd took the first university degree in my life, although the streets were full of college students, but it still felt very honorable, very happy, and finally graduated. However, have to say goodbye to all my lovely friends, really is unwilling.

在2009,我很幸运的多了一位哥哥,一位弟弟,和一位妹妹
 
In 2009, I was lucky have a brother, a younger brother and a sister.
在2009,我很幸运的拥有了一个很特别的STITCH。我很想拥有一个STITCH可以微笑的看着我,然后,稍开它的嘴巴,会露出它不整齐的牙齿。我想市场上很难找到。可是,我的妹妹们竟然找到了。这就是她们送我的毕业礼物。超开心哦!
In 2009, I was fortunate enough to have a very special STITCH. I would like to have a STITCH which can smile at me, and then i can slightly opened its mouths, it will reveal its irregular teeth. I think is difficult to find in the market now. However, my sisters could find. This is what they sent me a graduation gift. Super happy Oh!

我的2009,最重要的就是一切有天主的带领,是他给予我的一切。谢谢他,也谢谢2009,和期待2010的来临。
 
The most important thing in my 2009 is everything is God's lead, he has given me everything. Thank him, and thanks to 2009, and look forward to the advent of 2010.
 
回顾过去,不会是坏事,重点是不要返回过去沉迷过去,而是从过去里看看自己过得如何,然后好好把握未来。

In retrospect , it would not a bad thing,the focus is not to return to the past, indulging in the past, but from past years to see how we make it, and then take advantage of the future.

在2010, 大家一起加油,活得更精彩!

In 2010,we add oil together, live in more meaningful and exciting life!

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    qinwei 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()